Pozycjonujmy zgodnie z Białym Kapeluszem SEO, czyli wytycznymi Google

white hat seoBiały Kapelusz SEO tym różni się od swojego czarnego odpowiednika, że działania takie są w pełni zgodne z zasadami Google. Dzięki temu są bezpieczne, ponieważ ich stosowanie nie będzie wiązało się z ryzykiem nałożenia jakiekolwiek kary lub jakiegoś filtra. Jak więc stosować zasady Białego Kapelusza? Po pierwsze pozycjonowanie powinno w największej mierze odnosić się do głównej witryny. Dziś powoli odchodzi się od rozdzielania firmowych stron na podstrony. Taka firmowa witryna powinna być przejrzysta i bogata w treść. Ta swego rodzaju słup ogłoszeniowy na którym znajdziemy wszystkie potrzebne dla klientów informacje. Pamiętajmy także o ciągłej pracy nad stroną i jej rozwijaniu. To w wyszukiwarce będzie zawsze mile widziane

. Lepiej zainwestować w blog czy może firmową stronę?

Dzisiejsza doba Internetu doprowadziłam do sytuacji, w której niemal koniecznością stało się posiadanie firmowego bloga. Ma on wiele zalet. Przede wszystkim tutaj bardzo promowane jest treść, a co za tym idzie to bardzo tania forma promocji oferowanych przez nas usług, a co za tym idzie naszej firmowej strony internetowej. Dowodem na tę zmianę jest fakt, że w dzisiejszych czasach bardzo wiele firm zdecydowało się na prowadzenie własnych blogów. Dostrzegły, że im się to po prostu opłaca. W związku z tymi zmianami bardzo aktualne stało się pytanie: czy firma powinna zdecydować się na połączenie bloga ze stroną internetową, czy może lepiej, aby obie witryny prowadzić osobno. Wydaje mi się, że kluczem do odpowiedzi na to pytanie jest wielkość firmy. Uważam, że dla małego lub średniego przedsiębiorstwa można swobodnie połączyć blog i witryn internetową. To pozwoli na osiąganie lepszych wyników w wyszukiwarce.

Co, gdy zdecydujemy się na takie połączenie?

Musimy wiedzieć, ze firma Google wyeliminowuje z własnej wyszukiwarki nienaturalnie linkowane strony. Chodzi tutaj o kupowanie linków na giełdach, wykorzystywanie presell pages czy tak zwane systemy wymiany linków. Skoro te rzeczy są zabronione to trzeba wiedzieć, co wolno nam zastosować. Przede wszystkim wykorzystujmy fora internetowe i serwisy społecznościowe i tam dzielny się treścią. Możemy wówczas liczyć, że użytkownicy będą się dzielić ta wiedzą i przekazywać ją dalej, a w konsekwencji linkować naszą stroną. Można też delikatnie wchodzi w dobre firmowe katalogi branżowe, oraz podawać nasza stronę podczas dyskusji na forach. To pozwoli zwiększyć rozpoznawalność i linkowanie naszej witryny.

Co więc zrobić, aby bezpiecznie piąć się do góry w wynikach prezentowanych w wyszukiwarce?

Utworzyć jasną i przejrzystą witrynę - cały czas dodawać na stronę nową treść - nadzorować szybkość ładowania się witryny - udzielać się na blogach, serwisach społecznościowych oraz forach. Czy White Hat SEO jest skuteczne? Jakie są efekty działań? Wyszukiwarka zaczęła walkę z „internetowymi oszustami” na dobre. Można się spodziewać, że będzie się ona nasilała. W tej chwili – jeśli ktoś myśli poważnie o swoim biznesie i swojej stronie firmowej – w zasadzie nie ma innej drogi niż Biały Kapelusz SEO. To jak szybko pojawią się wyniki nie jest łatwe do określenia, bo zależy to od bardzo wielu czynników. Czasami efekty będą widoczne niemal od razu, czasami trzeba na nie poczekać kilka-kilkanaście tygodni. Jednak przy dobrze wykonanej pracy pozytywne efekty muszą przyjść. Dlatego każdy kto myśli o swojej stronie perspektywicznie, każdy kto liczy w biznesie na wieloletni sukces, powinien stosować tylko metody Białego Kapelusza Seo.