Prowadzenie marketingu sklepu internetowego

marketing sklepu internetowegoAby marketing sklepu internetowego był skuteczny musi łączyć w sobie szereg działań. Zaliczają się do nich: - Pozycjonowanie – celem jest pojawienie się witryny bądź podstroi na wysokich miejscach po wpisaniu w wyszukiwarkach słów kluczowych. Bardzo ważne jest tutaj dobranie słów kluczowych, które zapewnią odpowiednią konwersję. Można do tego wykorzystać testowe kampanie Google Adwords pozwalające sprawdzić jaki zwrot zapewnia dana fraza. Przy sklepie internetowym nie możemy koncentrować się tylko na słowach kluczowych. Ważne jest również pojawienie się wysoko na frazy long tail. Pozycjonowaniu warto oprzeć na link buildingu wysokiej jakości. Zapewni o dobrą pozycję i uchroni przed karami. - Płatne reklamy Google Adwords – są uzupełnieniem pozycjonowania. Dobre kampanie dają nam zwrot z inwestycji i możliwość dotarcia do klientów tuż po doładowaniu konta. Dodatkowo Google Adwords daje nam możliwość działań remarketingowych. - Media społecznościowe – korzysta z nich coraz więcej ludzi, a to powoduje, że reklama stosowana w mediach społecznościowych jest skuteczna. Z tego powodu kampanie w takich mediach stają bardzo popularne.

Dodatkowo media społecznościowe pozwalają nam na dotrzeć do konkretnej, sprecyzowanej grupy odbiorców. - Powiązane tematycznie serwisy – „Content is king” to hasło, które przyświeca ostatnim aktualizacją wyszukiwarek Google. Ciekawa wartość na stronie powoduje ruch, dzięki czemu możemy zainteresować potencjalnych klientów przejściem do naszego sklepu internetowego. Dobrym pomysłem jest prowadzenie blogów lub serwisów, które zachęcą do odwiedzin naszego sklepu. - Wizerunek eksperta – wspomniane wyżej blogi można wykorzystać także w inny sposób. Bardzo popularną metodą jest publikowanie ciekawych treści na serwisach innych osób. Tam można sprytnie umieścić delikatną reklamę, linki pozycjonujące, które przekierują ruch oraz zbudują brand. Dobrej jakości tekst pozwoli na publikacje w branżowych serwisach. Kupując publikowanie w takich serwisach budujemy renomę oraz zaufanie naszych klientów. Czy samodzielne pozycjonowanie sklepu internetowego jest skuteczne? Należy pamiętać, że algorytm stosowany przez Google ulega ciągłym i bardzo szybkim zmianom. To wpływa na pozycję naszego sklepu w wyszukiwarkach. Dlatego trzeba szybko i skutecznie reagować. Należy jedna pamiętać, że nieumiejętne działania mogą skutkować nałożeniem kar i filtrów. Dlatego lepiej skorzystać z pomocy specjalistów, które na pewno przyniosą dużo lepszy skutek niż działania prowadzone przez nas samodzielnie.