Skuteczność Inbound Marketingu

Inbound marketingInbound Marketing to odpowiedź na korzystanie z internetu. Taki rodzaj marketingu krąży wokół zagadnień dotyczących poszukiwania informacji w wyszukiwarkach internetowych, znajdowanych tam treści oraz podejścia klientów do agresywnego marketingu. Pojęcie Inbound Marketingu można zinterpretować jako marketing przychodzący. Jest on opozycją do Outband Marketingu, który charakteryzuje się budowaniem marki poprzez bezpośrednie „atakowanie” odbiorcy przekazem promocyjnym czy reklamowym. Przyzwolenie odbiorcy podstawą W ostatnim czasie można zaobserwować modę na Inbound Marketing. Cieszy się on dużym zainteresowaniem. Marketerzy coraz częściej przedstawiają opinię, że właśnie taki rodzaj marketingu jest przyszłością tej branży.

Dlaczego?

Ponieważ najważniejszym filarem takiej komunikacji jest przyzwolenie odbiorcy na przyjęcie przekazu. Rezygnujemy z nachalności stosując strategię zainteresowania klienta. Warto wiedzieć, że Inbound marketing nie narzuca treści. Nie używamy takich rzeczy, jak spam, baner czy pop-upach. Docieramy z reklamą tylko do tych odbiorców, którzy tego chcą i wyrazili na to zgodę.

Jak wygląda takie przyzwolenie?

Podstawą jest to, że użytkownik sam szuka interesującej go treści i trafia na określoną stronę internetową. Wówczas od twórcy strony zależy już tylko zainteresowanie klienta. Gdy okaże się interesująca może zapisać się do newslettera, czy polubić fanpage na Facebooku. Nie ma tu agresywnej reklamy. Wszystko sprowadza się do dwóch rzeczy: przekaz musi zostać znaleziony przez potencjalnego odbiorcę, który następnie wyraża chęć pozostania.

Jak tworzyć dobry Inbound Marketing?

Jeśli chcemy korzystać ze Inbound Marketingu musimy odpowiedzieć sobie na trzy pytania: Kim jest nasz odbiorca? Jakie treści chcemy mu przekazać? W jaki sposób? To właśnie content jest budulcem strategii. Powinien być atrakcyjny (zaciekawiać odbiorcę) i przydatny (sprostać jego oczekiwaniom). Znając odpowiedź na te pytania możemy wykorzystać wiele narzędzi do skutecznego budowania pozytywnego obrazu marki. Należą do nich: - aktywność na portalach społecznościowych - prowadzenie bloga branżowego - optymalizacja w wyszukiwarkach internetowych - tworzenie wartościowych dla użytkownika treści (artykułów, video i e-booków) Pamiętajmy, że celem takiego marketingu jest zbudowanie świadomości marki i wypracowanie długotrwałej relacji z odbiorcą. Przekaz powinien więc być na bieżąco aktualizowany i monitorowany. To pozwoli na zyskanie dla naszej marki wielu lojalnych i stałych odbiorców.